AdA Nieuws

14/01/08 De Jampod Project





JamPod is een uniek project wat ik als drummer organiseer. Ik nodig bekende nederlandse muzikanten uit om een middag met mij muziek te komen maken voor publiek. De artistieke en muzikale uitdaging is dat deze muzikanten nog nooit eerder met elkaar op het podium stonden en mede daardoor ontstaat er een nieuw, spannend, verrassend en muzikaal optreden. Er worden vooraf wat nummers uitgezocht door de deelnemende muzikanten en er wordt een keer gerepeteerd (indien mogelijk). Zo komt de groep met een ongeveer 1,5 tot 2 uur durende muzikale show die uniek en zeer speciaal te noemen is! Door de frisse insteek en het enthousiasme wat dit project bij de deelnemende muzikanten en mijzelf oproept is het iedere keer weer een geweldig muzikaal avontuur...met veel ruimte voor de deelnemende muzikanten om live te "jammen"en improviseren.


11/11/07 Agua de Annique forum

Voor wie geen genoeg van Agua de Annique kan krijgen, is er een gloednieuwe Agua de Annique forum gestart. Deze is aangemaakt en wordt beheerd door Sofia, die ook een groot fan is Agua de Annique en The gathering!


Meld je aan en laat je AdA gekte verspreiden!

http://www.aguaforum.com/


10/11/07 Agua de Annique
“Anneke komt er wel”

In juni werd bekend dat Anneke van Giersbergen The Gathering zou verlaten om een eigen project te starten onder de naam Agua de Annique. Dat besluit was al eerder bekend bij haar oude bandmaatjes, waaronder drummer Hans Rutten. “Ik heb nog maar een paar nummers gehoord, op mijn computer – dat is natuurlijk niet ideaal – dat klonk wel zoals zij het zelf ook zegt: wat kaler en meer singer-songwriterachtig.”

Rutten bekent dat hij het best moeilijk vindt om Van Giersbergen te horen of zien zingen buiten The Gathering: “Het is niet makkelijk, maar natuurlijk blijf ik haar volgen. Zeker weten.” Muzikaal gaat Van Giersbergen solo een andere kant op dan met The Gathering, dat zag Rutten aankomen. “Ik wist wel wat er zou komen. Wat ik hoor zijn echt Anneke-liedjes. Zij is nu de band, eigenlijk is het gewoon een soloproject natuurlijk. Ik denk dat zij heel graag haar eigen weg wilde gaan. Bij ons kwam ze ook met liedjes, maar die veranderden natuurlijk omdat de band ermee aan de slag ging.” Over de toekomst van Van Giersbergen met haar nieuwe band, maakt Rutten zich geen enkele zorgen: “Anneke heeft zo’n mooie stem, zij komt er wel.

”Hans Rutten, drummer van The Gathering, de band waar Anneke van Giersbergen jarenlang de zangeres was.


4/11/07 Merchandise

Mocht je naar een AdA concert gaan, dan kan je dit tegenkomen en meer leuke hebbedingetjes uiteraard!

Een Agua de Annique stewardess pin





Een knalgele AdA Girlie